lørdag 27. november 2010

Mini utstilling på julemarked

I dag har jeg stått på stand på Julemarked i Grorud samfunnshus. Det er alltid artig å være med på dette, selv om det kanskje ikke blir det store salget. Jeg treffer mange mennesker som er interessert i nettopp foto. Mennesker som nettopp har kjøpt seg et kamera, mennesker som lurer på hvordan bildet kommer over på lerret, hva slags skriver jeg har, hva slags kamera jeg har, noen vil gjerne vite hvor bildene er tatt og hvordan jeg tok de, og om det trengs stor tålmodighet å være naturfotograf. Her møter jeg den jevne mann og kvinne som ikke er med i noe fotomiljø, men som liker å betrakte bildet og som kommer med flere historier når de selv tok et bilde som betydde noe for dem. Det er fint å kunne synliggjøre sin hobby og naturfotografiet i det allmenne miljø, blant smykker, husflid og julekaker.

Ingen kommentarer: