fredag 15. januar 2010

Dikt

Det hender jeg får ånden over meg og skriver dikt. Av og til kan det være fint å forme bilder ut av ord også. Jeg har lenket overskriften her til min diktside på dikt.no. Dette har jeg vært utrolig anonym med, for diktning blir kanskje enda mer personlig enn det et bilde er. Samtidig synes jeg mange ganger at disse to sjangrene, bildekunst og diktning henger mye sammen. For meg går de mange ganger i hverandre. Nedenfor er et av diktene fra denne siden.

Ordene
Ordene er som vinden i tretoppene
de kommer og farer forbi,
noen blir og noen går
det er vonde ord,
gode ord,
snille ord,
kjærlighetsord,
sladder ord,
hat ord
elsker deg ord.
sårende ord
lengtende ord
lykkelige ord

Alle ord har en betydning som setter seg fast i sjela di
noen ord er til for å glemmes
noen ord er til for å gjemmes
noen ord har sorgens opphav
andre ord har gledes bud
måtte alle gode ord være mine

Ingen kommentarer: