onsdag 2. september 2009

Karl Johan i dag

Fortsetter nå med bildeserien "dagligliv september 2009". Altså maks tre bilder per dag, som skal skildre noe av den virkeligheten som jeg befinner meg i. I dag ble det to bilder, begge fra Norges hovedgate Karl Johan. Jeg skulle til tannlegen som ligger i Stortingsgaten, og tok spaserturen fra Storgata og over. På Karl Johan er det mye å se av mennesker som kommer fra forskjellige kår i vårt samfunn, noen er gamle, noen er unge, noen er vestkantfruer, noen er forretningsmenn, noen er naturfotografer som har forvillet seg i byen, noen er politikere og i dag var det mange politikere langs Karl Johan og Studenterlunden. På bildet står Arbeiderpartiet og Frp side om side og så kom de andre på rekke og rad. Sånn omtrent litt før Stortinget satt det en uteligger, kontrastene er stoe i denne byen, miljøet er tøft, det er ikke bare lett for alle. Så hva kan politikerne fra valgbodene gjøre med det? Og stortingspolitikerne, ser de Egertorget der nede fra ballkongen? Slike tanker har jeg gjort meg i dag der jeg slentrer oppover Karl Johan i kontrastenes rike.

Ingen kommentarer: