søndag 30. august 2009

Forberedelse til utstilling, rammer og pris

Det er nok å gjøre erfarer jeg når det gjelder å ha en utstilling. En ting er utskriftene, jeg har spandert på meg en A3+ skriver (Epson), dette for å ha god kontroll over utskriftene selv. Og fordi det er greit å lære seg hele prosessen. Bildene skal rammes inn, det blir tre formater A4, A3 og A3+. A4 og A3 ser ut til å være kurrante mål, hvor jeg har fått tak i rammer med passepartour til en grei pris. Dette ser pent ut også, flott. Så er det A3+ da som ikke er helt grei. På IKEA har de ikke ramme med passepartour i denne størrelsen, heller ikke på Clas Ohlson. Nå ser jeg for meg å kjøpe passepartour kartong/papp og skjære dette til selv for så å kun sette en plate på baksiden av bildet. Dersom noen av dere som leser bloggen har erfaring med dette, tar jeg gjerne i mot tips. Ellers er det jo et rammeverksted som sikkert vil kunne hjelpe meg, men da vil kostnadene gå opp.

Så er det pris. Hvor mye skal man ta for hvert bilde? Er det noen som kunne gi meg noen råd på det?

Ingen kommentarer: