torsdag 17. juli 2008

Inntrykk ved veien

For tiden tilbringer jeg og familien ferien i Østfold. Det vil si indre Østfold i Spydeberg kommune. Her er åpne landskap med store jordbruksområder og korn som vaier i vinden, innrammet av røde, gule og hvite blomster som sprer sine sommerlige dufter utover åker og eng. Innimellom er det små skogholdt og blå vann, røde låver og hvite hus. Det er idyllisk, et smilende landskap som virkelig får frem sommerfølelsen. Her er det jeg utøver min fotografiske kreativitet, her kommer lysten til å skrive og beskrive alt dette vakre sommerlige som omfavner meg. Her kan jeg sitte og se drømmende utover vannet, se svalene som gjør sine lette krummelurer i luften. Akrobatikk. Det er slik jeg vil ha det om sommeren, leve i et herlig landskap som også gir meg liv til mitt landskap, til mitt indre landskap. Det er noen som sier at landskapet avler folket, og kanskje det er slik at folk blir litt snillere og godere i vakre omgivelser, jeg vet ikke, men positivt for menneskets sjel må det være å få lov til å leve i disse omgivelsene. Og det er her jeg skaper mine bilder.

Lysglimt

Ved veien

Ingen kommentarer: