lørdag 17. oktober 2009

Tur i Nordmarka

Liggern

I dag har jeg hatt en kjempe flott tur i Nordmarka. Jeg dro hjemmefra kl. 08:00 og var på Skar en halvtime seinere.
Jeg gikk altså fra Skar over Furukollen og til Tømtekoia, derifra videre til Tømte gård, hvor jeg så tok stien opp til Mellomkollen. Med foto underveis hadde jeg brukt tre timer, så det ble en lengre rast der oppe med utsikt over marka. Jeg gikk så ned igjen til Tømte og videre til Liggern, hvor jeg svingte ned den blåmerkede stien mot Øyungsdammen og Skar. Jeg satt en time ved Skarselva og fotograferte vann. Elva er ganske stri og det kan bli mange motiver der.
Litt over en mil til sammen i rolig fototempo.

Det er lenge siden, faktisk flere år tror jeg siden jeg hadde lignende turer i Nordmarka sist. Det er for ille at jeg ikke bruker Nordmarka mer, den er flott, stor og mektig med alle toppene og vannene, bekkene og elvene. Dette blir ikke siste turen, jeg skal oppover mer. På gjensyn Nordmarka.

Liggern hovedhuset

Høststemning fra Øyungen

Ingen kommentarer: