fredag 24. juli 2009

Øyeblikkene


Det er øyeblikkene i livet som teller tenker jeg her jeg sitter og er blitt litt nostalgisk. Nabobarna på hytta som dog er et par år eldre enn min største, men som vi hadde det så gøy med for noen år siden, kommer nå i egne biler med hver sine kjærester. Det er rart hvordan livet endrer seg. Det er jo riktig, det går jo riktig veg, og jeg har altså blitt så gammel at jeg begynner å observere disse mest naturlige tingene i verden.
Det er da jeg tenker på øyeblikkene, den sommeren for noen få år siden hvor vi slo opp telt i nabohagen og alle barna på hver side overnattet med kjeks og saft som niste. De sov jo ikke, det var latter og morro til tidlig morgen, men du så gøy det var. Og vi voksne lo og fikk heller ikke sove, og var borttil teltet titt og ofte. Det var øyeblikk som sitter.
Og i dag da naboguttene som ennå ikke er fullt så store kom i "full fart båt" og delte ut godteri til jentene våre. Morsomme øyeblikk....
Livet er fullt av disse øysblikkene som krydrer tilværelsen så herlig.

Og det private album både i hjerne og papir skal fylles opp med disse øyeblikkene.

Ingen kommentarer: