onsdag 15. juli 2009

Toppdykker i rødlig morgendis

Jeg ble vekket av en flue klokken fire i dag tidlig, hadde egentlig tenkt å sove, men flua gav seg ikke og etter en lengre jakt som ble totalt mislykket i de tidlige morgentimer, valgte jeg heller å stå opp. Det lå morgendis utover vannet og solen var på vei opp, klokken fem var jeg i båten med fullt utstyr. Først ble det noen bilder av en toppdykker i rødlig morgendis, så rodde jeg et lite stykke mot et våtmarksområde, hvor jeg lot båten ligge i skjul innimellom høye siv. Det var her vi så rådyrene for noen dager siden, og jeg hadde jo et lønnlig håp om å få se dem igjen nå, men nei, ingen rådyr. Derimot var toppdykkerne i full sving, og det ble mange bilder av de. Det var til og med brusende slosskamper. Plutselig sånn uten videre dukket det opp en bever, da var toppdykkeren riktig så sinna. Jeg fikk ikke noe godt bilde av beveren, den forsvant like fort som den kom, men opplevelsen satt.

2 kommentarer:

Janaturblogg sa...

Herlig bilde!!!
Inspirerer meg til å stå tidlig opp selv også. Ikke lett men . . . får håpe på hjelp av en gjenstridig flue eller noe lignende.

Anonym sa...

Dette høres ut som en flott morgentur. Det slikt som man bare får tid til i ferien. Lykke til videre med både ferie og fotografering.

John Sandøy