lørdag 11. april 2009

Morgenstund med gull i munn


I dag tidlig smakte det nesten gull av morgenstunden. Jeg var utrolig tidlig oppe og fikk med meg en fantastisk soloppgang, orrfugler i våryr kamp på ei myr og to flotte traner. Alt dette på noen få morgentimer. Jeg begynner å skjønne at naturfotografen må tidlig opp hvis man har lyst til å få bilder av dyreliv. Denne påsken har det vært noen grytidlige morgener, men det har betalt seg i bilder som jeg ellers ikke ville fått. Det har ført til opplevelse av et nytt område, og en ny erkjennelse om at det å ta bilder av dyr og fugler krever både tolmodighet, pågangsmot og ikke minst å være morgenfugl. Det har også gått opp for meg at bilen er kjekk å ha. Tranene hadde jeg aldri nådd uten bil, orrene kunne jeg kanskje klart ved å gå et langt stykke, men du verden hvor kjekt det er med bilen. Den er også et meget godt skjulested. Egentlig merkelig at dyra ikke reagerer så mye på den. Vel det skal jeg ikke filosofere så mye over. Bildene er fra i dag tidlig.

Ingen kommentarer: