søndag 18. januar 2009

Selvkomponert heste eksperiment

Det er ikke ofte jeg prøver meg på photoshop, men det har hendt fra tid til annen. I dag hendte det igjen, jeg tok noen bevegelsesbilder av skog og tenkte at det kunne vært artig å satt noe inn i bildet, så mens jeg gikk hjemover tenkte jeg på at jeg kunne prøve et menneske eller et dyr. Det ble en hest. Jeg kan jo ikke photoshop, men prøver meg frem til jeg har noe der. Det jeg synes er vrient er denne utklippingen, hvor det lett blir skarpe kanter rundt objektet. Så valgte jeg en av skogsbildene og skjøv hestehodet inn i bildet, senket gjennomsiktigheten på det og arbeidet litt med burn tool og dodge tool. Så tok jeg alt inn i lightroom, der har det blitt en fin funksjon nå hvor man kan danne en oval eller rund ramme/skygge rundt hovedmotivet. Dette kan bli litt stilig. Så tilbake til photoshop for å legge på ramme og navn.
Resultatet ble dette:

Ingen kommentarer: