lørdag 5. juli 2008

Lukk øynene og hopp


Litt av en utfordring jeg kommer med her, du bør helst ikke utføre det ved et stup eller noe lignende som kan bli fatalt, det er billedlig talt jeg mener. Jeg har nemlig lukket øynene og hoppet, og vet ikke hvor det ender, kanskje blir det med dette stuntet, eller kanskje blir det flere hopp.
Det jeg snakker om er at jeg har gjort noe som jeg har drømt om, jeg har satt ut i livet noe som jeg har tenkt på lenge. Det virker kanskje ikke så stort på mange, men for meg er dette et stort skritt. Jeg har selv designet foreløpig fire forskjellige blomsterkort, på engelsk greetingcards, hilsningskort er det vel på norsk, og disse kommer nå fra trykkeriet til uken. Jeg har skaffet noen salgssteder, men må skaffe fler, så hvis det er noen som gjerne vil ta inn disse så ta kontakt.
Jeg har også skaffet noen fine konvolutter til.
Så hvorfor gjør jeg ikke dette gjennom et forlag? Det ble for meg tungvint, da må jeg først klare å få innpass hos forlaget, nå gjør jeg heller alt selv.
Jeg har opprettet min egen hjemmeside over tid, denne tjener nå som hovedsiden min. Har vært litt i tvil om språkformen, om den skulle være hel norsk, men har valgt å ha den både på engelsk og norsk. Dette i håp om å treffe et bredere lag av de som er interessert i å komme innom.
Jeg har også blitt daglig leder av mitt eget firma: Eli Brager Photography, og er registrert med enkeltpersonforetak.
Jeg ønsker å bli oppfattet som en seriøs aktør, jeg er selvlært, men kan ta bra bilder likevel. Det er nok av litteratur å lese om foto, gjennom blader og bøker og ikke minst internett.
Likevel ønsker jeg å forbedre min kompetanse på området. Da jeg ikke har mulighet for heltidsstudium, kommer jeg til å basere utviklingen på kurs. Nå ser jeg frem til en uke ved Grøvelsjøen med Terje Hellesø i september. Videre håper jeg på kurs i portrettfotografering.
Og det vil være lærerikt å være aktivt med både i BioFoto og i Oslo kameraklubb.
Jeg har så mange tanker og ideér, og jeg skriver og skriver, men nå skal jeg slutte for det er langt på natt.

Ingen kommentarer: